23 Haziran 2013

Carraro crs 600, bianchi touring 613, salcano city sport serisi

Daha önce bahsetmişmiydim tam olarak bilmiyorum fakat uzun zamandır kafamda olan bisiklet alma planları tekrar gündeme geldi.

Daha önce hiç bu kadar ciddi olmamıştı tabi.
Önce bisiklete neden ihtiyacım olduğunu düşünüyordum sonra bu bir ihtiyaç değil seçim dediğimi farkettim.
Malum İzmir'de oturduğumdan pek öyle dağ taş yok etrafımda ama istersem yarım saat uzağımdalar. Onun dışında bisikleti alırsam çeşme özdere gümüldür gidip gelesim var.
Fiyatlara da bakarken dağ bisikleti mi olsun yoksa şehir mi olsun derken bir sürü ayrıntının içinde boğuldum kaldım.
Ay sonunda alacağım bisiklete hala karar vermiş değilim. Öyle bir kararsızlık yaşıyorum ki şuan biri bana dese böyle böyle bir bisiklet var bak bu bu özellikleri senin baktıklarından yüksek derim hıı öyle mi bi bakayım.


Vitesleri shimano olacak tx olmasın en kötü acera veya altus olsun.
disk fren olmasın özellikle hidrolik olmasın bakımı ve arızası durumunda tamiri pahalı ve zor.
mekanik disk olmasın oda jantla birlikte yamulabiliyor sürtebiliyormuş.
Maşa kilitlenebilir olsun ki amortisöre gerek olmayan yollarda fazladan sarsıntı ile gücüm emilmesin.
Dağ bisikleti olunca haliyle lastikler kalın oluyor yol tutuş oldukça fazla.
Fakat bu yol tutuş her yerde fazla ve şehirde uzun süreli binişlerde yoruyor.
Bende başlarda dağ alayım onlar daha dayanıklı daha sağlam şehirdede gider dağdada diyordum, sonraları dağa ne zaman çıkacam şehir bisikletlerinden alayım hem onlara olursa dağ lastiği takar orda kullanırım demeye başladım.

Salcanolar geldi bianchiler gitti giantlara ağız sulandı (bisikletten anlayanlar anlamıştır demek istediğimi) ghostlara uzaktan bakıldı. Bisiklete binen herkese fikir soruldu. Yolda gördüğüm ve almayı düşündüğüm bisikletlere binenlere fikir sordum. Farkettim ki benim kadar araştırmamışlar o bisikleti alırken. Şeklini beğendim aldım birde bu şehir için bana uygun fiyatı falan ondan aldım dedi.

Ben fiyatı uydursam dağ şehir uyduramıyorum onu uydursam vitesini uyduramıyorum vitesini uydursam  frenini uyduramıyorum bunların hepsini uydursam öyle bir bisikleti bulamıyorum.


Neyse efendim olurda almaya karar verirseniz. Cahillik hayat kurtarır felsefesiyle hareket edin. Şeklini beğenin alın. Fiyatı size uysun alın. Tek bildiğiniz şey amortisördür onu görün beğenin alın. Yanlış yaptıysanızda strese girmeden düzeltme imkanınz olur. Ben 5 gündür bisiklet bakıyorum sonuç bolca soru işareti hatta ara ara vaz bile geçiyorum sinirden.

Baktığım ve muhtemelen alacağım bisikletlerden bazıları

carraro crs 600
bianchi touring 613
salcano citysport 224
sedona 701
carraro sportive 224

fiyat aralığım ise taş çatlasa patlasa 700 tl.


Hiç yorum yok: