21 Şubat 2013

Rusya'daki Meteor Yağmurunun Nedeni?

Tarih 4 şubat 2013
Günlerden pazartesi
Yer Ankara Aşti
Saat 04:45

Kütahya'dan molalı sandığım fakat transit giden gece arabasıyla Ankara'ya gittim.
Yüksek lisans mülakatlarının sonuçları cuma günü açıklandı.

Ege üniversitesi: Kazanamadı.
Bilimsel hazırlık okumayacak!

Karabük Üniversitesi: Başarılı.

Ankara Üniversitesi: Başarılı.
Bilimsel hazırlık okuyabilir!

Kayıt tabiki sizinde tahmin ettiğiniz gibi Ankara üniversitesine olacaktı.
Pazar gece otobüse bindim. Mola vermeden Ankara'ya varan araba erken vardığı için bana kalacak yer sorunu oluşturdu. Saat 5 ve enstitü Gölbaşı'nda ayrıca kayıt 9 gibi anca başlayacak. Terminalin oturulmak için kullanılması gereken yerlerinde yatanlardan bulduğum bir yere bende önce oturdum sonra yanımdaki kalkınca bende yattım.
Saat 6:30 7 civarı kendime geldim fakat hala çok erken olduğunu fark ettim ve tekrar yatmaya karar verdim. Eşyalarım sadece bir çanta ve dizüstü bilgisayardı. Dönüşü direk İzmir'e yapmayı düşünüyordum çünkü.

Pazartesi kayıt işlemlerini halleder akşamına da İzmir Mavi Treni'ne binerim diyordum.

İşler hiç planladığım gibi yürümedi. Kayıt için enstitüye gittim fakat bir sürü doldurulması gereken evrak vardı. Hemde bölümden doldurulması gereken evraklar. Kısacası daha sabah 9 da belliydi işin ertesi güne sarkacağı. Ama bunun tahmin edilebilir bir tarafı yok. Çünkü enstitü kayıt evrakı duyurularını kayıt sabahı yapmıştı.
Uğraştırıcı bir kayıt dönemi oldu anlayacağınız.
Danışmanımın bana "ben bu kontenjanı başka 2 kişi için açmıştım ama siz geldiniz hoş geldiniz buyurun  demesi de bir diğer ilginç durum.

Matematiğin ne demek olduğundan ve neyi öğrenip öğrenmediğim den başlayın da bir çok hem ilgimi çeken hemde merak uyandıran soru sordu hoca bana daha ilk görüşmemizde.
Ne kadar savaşçı olduğumu da görmek istediğini söyleyerek 2 tane "bilimsel hazırlık" dersinin yanında yapabilirsem eğer 2 tane de lisans dersi verdi.
Çalıştığım ya da şuan için ders aldığım alan "sayılar teorisi".
Hocam alanında baya uzman ve kendisini öğrettiğini tam manasıyla öğretmeye adamış birisi.
Çok fazla şey öğrenmeniz-dense az ama öz öğrenmenizi tercih edecektir.
Sorgulamadan öğrenmeye tamamen karşı. Soru sormadığımız sürece başarılı olamayacağımızı söylüyor.

Birde sinx üzeri cosx ne zaman rasyonel ne zaman irrasyoneldir sorusunu soruyor 2 haftadır.

Cosinüsün ne zaman rasyonel ne zaman irrasyonel değerler aldığını buldum. Bunlar cosx=y olduğunda eğer y=[-1,-1/2,0,1/2,1} olduğu durumlar hariç x açısı irrasyoneldir.
Örneğin arccos3/5=k ise k bir irrasyonel açı.
Burdan bir çıkarıma gitmenin bana ne sağlayacağını önümüzdeki günlerde göreceğim...

Rusya'daki Meteor yağmuru tamamen kandırmacadır. Saygılar.

Hiç yorum yok: