11 Şubat 2013

İdealistlik ile Enayilik Arası Yolculuklar-3 Ankara Üniversitesi Yüksek Lisans Mülakatı

Merhabalar

Yer: Ankara Tandoğan
Saat: 08:30
Ankara üniversitesi fen fakültesi matematik bölümü seminer odasının karşısındayım.

Mülakat listesinin asılmasını veya başlamasını bekliyorum.
5 dk kala mülakat listesi asıldı.

Listeye göre 23. sırada gireceğim mülakata.
Beklemesi gereken toplam 32 kişi varken orada o kadar kişi yoktu.
Ankara üniversitesinin öğrencisi olan arkadaşlar kendilerini gerçekten çok iyi belli ediyorlardı. Hiç birisiyle konuşmamama rağmen kaçının özel öğrenci statüsünde ders aldığını hangi hocaların ne sorduğunu ne sorabileceğini aralarındaki konuşmalardan gayet ayrıntılı olarak duydum. Psikolojik bir oyun sahne-1 :)

Ara ara dışarı çıkıp kapının önünde oturup ders notlarına baktım. Fakat içeriden çıkan herkes uygulamalı matematik sorusu sorulduğunu söyleyip duruyordu. Benim çalışmak istediğim alan cebir ve sayılar teorisi olduğundan endişeli bir şekilde bir kaç tane de uygulamalı matematik başlığına göz gezdirdim.
İçeri öğle arası versek mi vermesek mi konuşmalarının arasında girdim. Ben girer girmez gevrek ve çay geldi hocalara. İçeride 1 bayan 2 erkek hoca vardı.
Hangi okuldan mezun olduğunu liseyi nerede okuduğumu !liseyi derece ile bitirip bitirmediğimi! sordular.
Çalışmak istediğim alanın ne olduğunu ve ardından hemen "1. izomorfizm teoremini" sordular.
Doğru bir şekilde cevapladım.
Sonrasında erkek hocalardan biri gama fonksiyonu nedir dedi.
Karmaşık düzlemde genişletilmiş gama fonksiyonu, renklerin olduğu yollar alanları veriyor.

Gama fonksiyonunu tam olarak anlatamasamda integral hesabının nasıl yapıldığından bahsettim. Sonrasında baktım ki gama fonksiyonu " faktoriyel fonksiyonunun daha kısa nasıl yapılacağını anlatıyormuş" Görmüştüm ama hiç aklımda kalmamış.

Sonra 1/1! + 1/2!+ 1/3! neye eşittir dedi.

tanım hiç yabancı gelmiyordu. Gayette cevabını çok kez yazmışımdır. Bir yere bağlanıyor bu ama nereye???

Bilmiyorum dedim.

Yan tarafa yaz bakalım dedi n sıfırdan sonsuza x üzeri n bölü n!
Bu neye eşittir dedi.
Bende yandaki şekli göstererek budur dedim.
Peki bu ikisi sonuç olarak neye eşittir dedi.

Bilemiyorum dedim.

e üssü x olup oda xi 1 alırsan onun açılımı değil midir dedi

Evet diyebildim.

Sonra diğer erkek hoca
bana bir lineer denklem yaz dedi.
yazdım.
Ben doğru denklemi yazdım onun istediği lineer denklemmiş?

Matris ile göster dedi.

Doğruluğu konusunda bir karar vermedi olmayacağını anladın sanırım dedi bende hayır hocam anlamadım dedim. Anladın anladın dedi güldüm, güldü.

Sinüs fonksiyonu nedir dedi. Anlattım.
Nerden nereye tanımlıdır, sinx=5 ise x neye eşittir dedi. Yarı yarıya bir cevap verdim.

Sonlandı ve çıktım.

Doğru Kütahyaya dershaneye geldim.
Sabah 8 de derse girdim.

Mülakatların sonuçları ve yüksek lisans kayıt maceraları bir sonraki yazıda.
Şuan bu 3 üniversiteden 2sine yerleşmiş durumdayım...

Hiç yorum yok: