5 Şubat 2009

Uzatma Blanka O Tabaktaki Bitecek...

Geçen yine Vegas'taydım. Dostum Fişır, Armoni, ve Suzan ile birlikteydim. Vegas'a Fişır'ın babasının Reno Burodveyi ile gittik. Kurpiyer kazanana tavuk bedava dedi durdu ama şansımız yaver gitmiyordu ve 4 kişi MGM Grand'da pişti oynadık sonuç hiç te şaşırtıcı olmadı sonunda masa kazandı.


Çilekeş kelimesinin anlamını bilmiyordum belli bir yaşa kadar. Çilek-eş diye ayırır kendimce anlamaya çalışır anlayamayınca bu kelimeyi o zamanlar duyduğum Emrah filmlerini değiştirir Hugo ve Tolga abiye bakardım ama aklımdan çıkmazdı. Çilek-eş ne yahu? Sonraları bazı vesilelerle Esrar-keş kelimesini duydum ve beydimde Osram ampuller yanmaya başladı. Çilek-eş değildi Çile-keş ti o kelime. Sonra o vesileler bana "keş" kelimesininde tek başına bir anlamının olduğunu gösterdi hatta daha da ileri gittiler...

Ntv tarih aldım okudumda okudum sanırım dergi yayımcıları benim gibi bir okuyucu istemiyorlardır en azından amacı sadece para kazanmak olmayanları. Dergiyi macera veya gerilim romanı gibi hızlı hızlı okuyup sonuna geliyorum. Sonraları ya şurda bu yazıyordu hangi dergiydi o demedim hiç. Gerçekten beğendiğim bölüm "eski Şubat'lar" diye bahsedilen bölümü. Mesela Şubat ayı olması sebebiyle tarihte Şubat'ın 1. 2. 3. ... günlerinde neler olmuş hep yazıyordu. Şubat 28 çektiği için ise 28 olay yer almış bu ay dergide :)

20 Şubat 1914 te İstanbul'da kurulan Tramvay İşletmeleri 1939'da İETT (İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri) adını aldı. Ben merak ediyordum mesela açılımını. Elektrik ve Treövay olduğuna emindim misal Eshot var İzmir'de Elektrik,Su,Havagazı,Otobüs,Troleybüs kelimelerinin baş harfleri. Zamanla ne kadar dilin içine karışıyor bunlar. Oysa şimdi sadece otobüs işletmesi olarak faaliyetini sürdürüyor.

1946 yılının sevgililer gününde dünyanın ilk elektronik bilgisayarı tanıtıldı. Böyle anlamlı bir günde böyle anlamlı bir zamazingonun tanıtılması gerçekten güzel olmuştur :)
Umarım Ntv Tarih bu lezzette devam eder diyor ve sözü hünerli ellere bırakıyorum.


Eveeet sevgili hanımlar bugün mönümüzü allah sizi inandırsın ben dahil hiç bir arkadaşım bilmiyor. Önümde kereviz var zahir kereviz yapacam. Yanında patates olmasıda bu tezimi destekler nitelikte ama öncesinde bir reklam arası verelim ardından kereviz yemeğiyle karşınızdayız.

Bu arada farkettim bizim evdeki oyun kağıtlarından kupa kızı kaybolmuş. :) MGM'e kendi destemi götürmüştüm aslında Fişır itiraz etti ama Suzan göz kırpınca abaza hemen kabul etti. Suzan'ın arkasından konuşmak gibi olmasın ama çok ors..u bence. Herkese göz kırpıyor istediğini yaptırtıyor. Bana göz kırptı kurpiyeri dövdüm Armoni'ye göz kırptı ama Armoni görmedi bunu ben üstüme alındım ve kurpiyeri değiştirmeleri için kumarhane müdürünü çağırdım. Sebebi ise Suzan'ın göğüslerine bakmasıydı. Çok kıl oldum olum ben ona. Her neyse olay tatlıya bağlandı. Suzan kumarhane müdürüyle yattı bizide oradan yaka paça attılar. Suzan artık Las Vegas kızıydı Ben dostum Fişır ve Armoni evimize döndük.

Son olarak gözüm kaşınıyor sanırım arpacık çıkıyor. Ne demiş Mr Ocean "hep masa kazanır ta ki büyük bir el gelip oyun oynayana kadar". Mr Ocean aslında hep böyle manasız sözler etmemiştir mesela "horoz çok olan yerde sabah erken olur" demiştir ki taktiri hakeden bir sözdür. Hep kullanırım yerli yersiz :)

2 yorum:

Godsyndrome dedi ki...

arpacığa sarmısak sür,iyi gelir.
imza:kocakarı

Kriptograf dedi ki...

Dokanmasın hocam? :)