25 Haziran 2008

Kolu Uyuşan Adam


Yarı uyanık olduğum bir an sağ kolum yokmuş gibi hissetmeye başladım başımı kaşıyacağım beyne emri veriyorum ama omurilik beni s.klemiyor.Ben ne oldu acaba diye düşünürken yatağımın yanında ki elektrik prizinden ses geliyor bir şey sürtmüş gibi.Kolum hala yok ama ortalıkta dönüyorum elektrik prizine kolum sürtüyormuş hemde sırtım dönük olduğu halde sol kolum arkama dolanmış dirseğimden bükülmüş bir şekilde.Düzeltip öne getirmek için yine emirleri sıralıyorum ama nafile bu sefer diğer kolumla alıyorum sol kolumu önüme koyuyorum uyumaya devam.
Kol hala uyuşmuş vaziyette genelde ayağım uyuştuğunda yere hafifçe vurarak geçirirdim ama kol olmuyor cimciriyorum hiç acı yok bildiğiniz lokal aneztezi olmu dirsekten aşağısı.Ayağa kalkıyorum kol hala kıpırdamıyor sağ kolumla kaldırığ indire tulumba misali kendine getiriyorum kolumu.
Aradım taradım meğer ben Karpal tünel sendromu olmuşum peki nedir bu

Karpal Tünel Sendromu: Elinizdeki (baş parmaktan yüzük parmağına kadar) ve bileğinizdeki uyuşma geceleri artıyor ve parmaklarınız, baş parmağınız ve eliniz kuvvetsizleşti. Muhtemelen kuvvet gerektiren aletleri ya da bilgisayarı sık kullanan veya sürekli tekrarlamalı hareketler yapan birisiniz. Bu durum kendiliğinden geçer ya da ağrı kesici ve bileklik gerekebilir.

Hiç yorum yok: