2 Şubat 2013

İdealistlik ile Enayilik Arası Yolculuklar-1 Ege Üniversitesi Yüksek Lisans Mülakatı

Yazmayı planladığım için telefonuma taslak olarak kaydettiğim ve yazmak aklıma geldiği şu anda sildiğim şeylerden bahsetmek istiyorum.

İdealistlik ile Enayilik arası otobüsle ne kadar sürer otomobille ne kadar, hepsini geçtim ben kendi taşıtımla bu yolu ne kadar zamanda alırım?

Soru açık, karmaşık olan soru değil cevabını aramak.
Felsefenin temelinde yatan soru sorma eğiliminden yardım alınarak cevaplanabilecek ya da geçiştirilebilecek bir soru bu.

Açıklamalar ise sonrasında geliyor.
Günlerden 28 Ocak yer İzmir Ege Üniversitesi Kampüsü
Fen fakültesi zemin kat toplantı odası
Fen bilimleri enstitüsü matematik anabilimdalı için açtığı yüksek lisans için mülakat tayım.
Başvurduğum alanda bir 'arkadaşımında' yardımı ile tek kişiyim kontenjan ise 2 kişilik.
Sonuç mu?


Mülakata ilk ben girdim kıyafet takım elbise.
Saat:10.05
Önce başvurduğum alanın adı'cebir' nedir dediler.
Anlata-bildiğimce dilim döndüğünce anlattım.
Sonra cebirci olduğunu düşündüğüm bayan hoca sorulara başladı.
Alanla alakalı olanlar bilirler ideal halka grup teori çalışılıyormuş egede.
Sorular hep oradandı. İdeal nedir, idealden halka türetilebilir mi, maksimal ideal, asal ideal, 1. izomorfizm teoremi, normal alt grup, çekirdek...

Çekirdek 1. izomorfizm ve ideal soruları haricinde diğerlerini sözel cevapladım ki çok laf kalabalığı yaptığımı düşünüyorum o ara.
İçeride yaklaşık 15 dk durdum. 12 tane öğretim üyesi karşısında ilk kez ne bildiğimi anlatmıştım.
Hepside profesör unvanına sahiplerdi.

Sonuç olarak ege mülakatı sona erdi ve ertesi gün Karabük Üniversitesi.
İzmir'den akşam saat 6:30 da Karabük'e direk otobüs vardı ona bindim. Yolculuk teoride 12 saat gerçekte 13 buçuk saat sürüyor.

29 Ocak saat sabah 7.30
Yer Karabük otogar.
Mülakat saati 10:00
Mülakat tipi yazılı.
Ön hazırlık 'evet yaptım'
... Çok yakında.

Hiç yorum yok: