4 Eylül 2009

Kabı ayrı olanın dadı ayrı olur...

Sana yine daha önce hiç yazmadığım bir yerden yazıyorum sevgili blog. Malum üzümler başlamıştı ve bende zengin olma hayalleriyle köye üzüm işinde "amele"lik yapmaya gelmiştim. Bu gün 5. gün blog şöyle bir hesap yaparsak aylığı 900 ytl den 5 gün çalıştım diyebilirim :)

Kayıtlar 24ünde sonmuş bu sevindirici bir 5 6 gün daha çalışabilirim demek oluyor. Kısacası para para ve para...
Aynı gün hem şeftali hem incir hemde üzüm reçeli yapılsın diye incir üzüm ve şeftali topladım sonra hepsininde sırayla tadına baktım. Üzüm reçeli gayet güzel daha önce hiç yememiştim. Tavsiye ederim.


Kuru üzümün kilosu 2.5 liraya kadar çıkmış (alış) bu sene sanırım para kazanan sadece ben olmayacağım gibi duruyor. Ama ne demişler komşuda pişer bizede düşer.


Günlerden 1 eylül salı biz halamlarin bağında üzüm kesiyoruz daha doğrusu kadınlar kesiyor biz keleterleri taşıyoruz.(kelter) İşin bitmesine yakın halam bana bakıp serkan al şu üzümü de şurda çalışan kadına götür sabah beri orda işleniyor falan diyor. Bende tanıdığını sanıyorum kim bu hala diyorum fakat halam bilmem halam sabah gördüm orda çalışıyordu işte diyor. Üzümü götürüyorum ha gitmeden halam tembihliyor sor bağları var mı yok mu diye varsa kabı ayrı olanın tadı ayrı olur de ver yoksa yine ver.

Gidiyorum kadın bağımız yok diyor bende bu manalı sözü söyleyecek başka bir fırsatın elime geçmeyeceğini anlayınca direk kabı ayrı olanın dadı ayrı olur diyorum veriyorum üzümü. 15 dk sonra o üzüm verdiğimiz kadın elinde bir poşetle geliyor ve içinde domat var yenge afiyet olsun küçüklerden verdim artık kızmayın büyükleri kalmamış diyor.

Kısacası burda para geçmiyor sevgili blog. Burda domates isteyen başka bir yiyeceğe sahip olmak zorunda. Aynı şekilde dut lazımsa sende yumurta olması yeter veya peynir istiyorsa canın kabak ver gitsin komşuya. En garip takas içinde incirle gelen tabağı anneannemin tavuk etiyle geri göndermesiydi. Karlı olup olmadığımızın bir önemi yok önemli olan ihtiyacının olup olmaması.
ha bu arada ev tuttuk 3+1 evin eşyasını falan her şeyini aldık birden deli gibi borcun altına girdik hadi hayırlısı bakalım...
Neyse blog kal sağlıcakla...

Hiç yorum yok: