27 Temmuz 2009

Ata erkile içir otu ana erkile sarksın olacak şeymi

Nedir bu ata erkil ana erkil arkadaşım günlerdir insanların ağzında. Hani bazen denk gelir ya böyle kelime devamlı insanların ağzında dolaşıyormuş gibi gelir size. Hıh işte banada şu aralar öyle geliyor. Bu ata erkildir ana erkildir almış başını gitmiş anasını satayım. Her konunun sonunda ata erkilci veya ana erkilci oluşumuza bağlanıyor.

Bundan önce bana böyle hissettiren son söyleyiş şuydu. "Suyu koy olursa olur olmazda çay yaparız." Bu lafı öğreneli 2 hafta olmamıştır ama analitik geometricisinden internet kafecisine, manavından kontör satıcısına kadar herkesi söylerken duydum. Onlar öncedende söylüyorlarmıydı yoksa benimle bir mi öğrendilerde cümle içinde kullanıyorlar anlamak zor. Analitik hocası tahtaya çizdiği şekile hocam o şey kare değil dikdörtgen olmuş dediğimde sildi tekrar çizdi ve sordu
-oldu mu şimdi?
--olmuştur herhalde hocam.
-oldu oldu olmadı çay yaparız.

Tahmin edersiniz ki ne diyeceğimi bilemedim. Sınıfta lafı anlayan 2 kişiydik (veya gülen).


Bi ot buldum tam afrodizyak. Sevgili blog okuyucuları otun adını burada sizlere verirdim ama biliyorsunuzki avrupa birliği uyum yasaları gereği artık bloglarda ot adı vermek yasak. Mesela fesle-en diyemiyorsunuz. Dersenizde aha böyle diyorsunuz.
Yok lan şaka yaptım otun adıı Mira otu. Bir tütsü sanırım. Bizim aktarda vardı aldım kullandım işe yarıyor fakat ürün kadınlar üzerinde daha etkiliymiş. Denemek isteyen varsa bir aktara sorabilir Mira otu (tütsü) ya da çok yaşlı bir aktarınız varsa otun osmanlıca adınıda söyleyebilirsiniz. Evet otun adıı Mürrisafi'dir.

Yemeyin yalnız tadı bir hayli acıdır. Kullanılışına gelince tütsü halinde bulursanız yakın oldu ya bulamadınız yine yakın :) Sarsın koku evin her yanını :)

Hiç yorum yok: