3 Temmuz 2008

Sempati Zanlıları Ulaşım Sektörü


Otobüs ile yolculuğum sırasında orta kapının (kimi otobüslere göre arka kapı oluyor ama kapı yer itibari ile ortada) hemen önünde ki koltuğa oturdum.Saat 8 e çeyrek kala bindiğim için otobüse kimse yoktu yanımda.Oturan herkes neredeyse tek oturuyordu.
Yol 1.5 saat sürecek ortalama 60 km hızla 90 km yol gideceğiz.Yolda su kolonyağı (yolcu çoksa şeker)ve kahve ikram ediliyor,daha doğrusu kahve çay kola diye soruluyor sonra kahve ikram ediliyor(kola istediğiniz halde).
Herneyse yolun yarım saati geride kaldı kimilerimiz uyuduk bile ama ben camdan dışarıyı seyrediyorum,tabelaları okuyorum.İzmir'den gidiş olduğu için oldukça okunacak tabela var gözlerim yoruldu okumaktan ama sanki nefes almak kadar mecbur hissediyorum kendimi o yazıları okumaya.Yüzlerce ambar ve depo geçtikten sonra nihayet kahve çay kola servisi başlıyor.Önden çıtırtılar geliyor lipton poşet var anlaşılan.
Sıra bende
Muavin:Çay kahve kola?
Ben:Kahve alayım.
Muavin:buyrun.
4 dk sonra sıcak su geliyor bardak pet bardak çizgili,yukardan 2. çizgiye akdar sıcak su dolması gerekirken bizim muavin çizgilerin hepsini aşıyor.Diyorum yeter,tamam deyip bırakıyor bardağı.
Sehpayı açıp bardağı koyuyorum ama ne fayda otobüs sanki tarlada gidiyor sıcak su sehpaya dökülüyor otobüs sallandıkça.O ara yanıma bir adam oturuyor birden aklıma bir şeytanlık geliyor diyorum bu su sallanırken bacağıma dökülse yansam orda iz kalsa sigortalı taşımacılıkla ünlü olan bir otobüs firmasında yolculuk ettiğim için bu itibarını zedelememek isteyen firma bana bir tazminat verir diyorum.Yanımda ki adam da şahit olacak.Oradan bir giriyorum Türkiye'de hukuk sistemi yok ki anasını satayım şimdi bu adam başıma birşey gelir diye şahitlik etmez tamam gördüm ama bir şey imzalayıp vermem falan der.Muavinde yolcunun hatası der çıkar işin içinden diye düşünüyorum.
Adeda ulaşım araçlarına uzun yol otobüslerine ve yandaşlarına sempatimi öldüren zanlılar bizzat kendileridir hakim bey.Gerekenin yapılmasını rica ederim...
İyi çalışmalar.Allah kazancınızı arttırsın hakim bey.

Bu arada Karayolları Genel Müdürlüğüne teşekkür ederim,yolların kazılmış bölümlerini tezek ve ziftle harmanladığı bir karışımla doldurduğu için.Kemalpaşa yolu adeta b.k yoluna dönmüş...

Hiç yorum yok: