31 Temmuz 2008

Günümü Gün Eden Gün Yüzü Görmesin

Günlerdir aklımda bir şey var onu yazmaya oturuyorum ama bir türlü anlatacağım şeyi 5 cümleden fazla yazamıyorum. Sonunda sıyırdım sandığım bir anda farkettim ki ben anlatacağım şeyi unutmuşum hatırladığım kısım 5 cümlelik kısımmış. Efle püfle süsleyincede ben bile anlamıyorum neyden bahsettiğimi ara ara. :)

Mesela şuanki gibi neyden bahsedeceğimi bilmemenin eşiğindeyim ama 2 dk sonra sağ tarafta bir hareket çubuğu oluşacak aşağı yukarı şeklinde.

Gündem notlar
Öss tercihimi yaptım
ege d.eylül celal bayar dumlupınar yazdım (bilg mak inş endüstri mühendislikleri) hadi hayırlısı. Heyecanlan bekliyeceğiz sonuçları.
Son günlerde bir mesleği araştırıyorudum "astronom" olma planlarım vardı taaaki rehber öğretmenin seneye de dene olmazsa orayı yazarsın. Dedim neden kötü bir meslek mi.
2 astronom tanıdığım var kendileri resmen manyak yıldızlar beyaz noktalar falan uğraşıp durdular üni. yıllarında-ee dedim peki şimdi ne oldu- biri tekstil fabrikasında pazarlama müdürü oldu diğeride programcı olarak görev yapıyor istanbul'da.
Dedim hoh iyi programcıda olunabiliyor yani.
Evet dedi ama çok nadir olabilenleri var.Hani fizik ve teoride matematik yaptıkları için astronomlar algoritma çözümlemeleri ve diğer problem çözümlerinde gelişiyorlarmış.
Örnek vermek gerekirse bir yıldızın dünyaya çarpış süresini hesaplayacak programı yazacak adamlar bilgisayar programcıları değil astronomlarmış mesela. Tabi hesaplamayı direk program yapmıyor asıl iş astronomda ama progam olmadan da %bilmem kaç yanılma payı oluyormuş ve ayrıca binde 1 lik bile bir yanılma payı o yıldızı ekvatora çarpacağı halde marsta durur dedirtebilirmiş adama. Dedim oha :)
Rehberlik hocam şu kapıyı kapatta duymasınlar ohaları falan dedi :)

Neyse ben tercihleri yaptım çıktım okuldan.Bir arkadaşı gördüm sallana sallana geliyor karşımdan dedim ne yaptın nereye gidiyorsun üni. (ea) dedi uluslararası ilişkiler oo dedim nereleri yazdın.
İzmir ekonomi tek tercih.
Vay kardeşim burslu gideceksin ha kaç puan aldın.
Yok 7.600 USD ile gideceğim.
Hmm anladım neyse iyi günler.
Uzaktan uzaktan kafa atasım var o arkadaşa.Özel sisteme oldum olası gıcığım ama meslek sahibi olursam özel sektörde çalışacağım. Belki değiştirebilirim sistemlerini.
Yine örnek vermek gerekirse bilg mühendisliği yaklaşık 340.000 dan aşağı almaz. Ama gidin özel üniversiteleri sıralaması 216.000 olan öğrenci girmiş 216 puanla. Yanında burslu girenler 365 puan almışlar ilk 100 deler.
Şimdi reva mı bu? o geri zekalının yanında bu dehaların ne işi var. İlkokula döndü özel üniversite sistemi. Devlet üniversitelerinin öğrencilerinin kapasiteleri hep aynı o yanı çok güzel ama gel gör ki koca ege üniversitesinin "astronomi ve uzay bilimleri" bölümünde öğrencilere kullandırılacak teleskop sayısı sadece 4. Bununla astronom olursan tekstil pazarlama müdür olman işten bile değil yani.

Tutanc'mon korusun. Öyle mi yazılıyordu şu camoooon die bağıran elemanların reklamındaki camon :) Şimdi yazmayı bilmediğimi düşünenlerden mail alma ihtimalini göze alarak come on demek istiyorum ne oluuuur ne olmaaaaz.

bu yazılar yazılmaktayken msn den bir ileti aldım
O-Kendi sitenin rekLamını yapımuşşun bende komik bişi war sandım.
Ben-komik ama.
O-evet :)

Yani neymiş efendim özel üniversiteler paraya b.k diyene kadar tercihlere yazılmayacakmış.
Key ödemelerinde tc kimlik nosunu gazetede yayınlarsan millet ananın adını bile öğrenir ananla seni Bişkek'e tatile yollarmış.



Key zaten ayrı bir rezalet oldu. Kutluyorum e-devlet kurumarını. 4bin kişi kapasiteli bir internet sayfası yapabıldıkları için. Hatta daha çok kutlamak gerek 3 gün sonra bu kapasteyi 60 bine çıkarttıkları için.

Halkımızıda kutların 4 bin kişilik siteye 100 bin kişi dalabildikleri için. Bakan çıksın kardeşim kalabalık etmeyin içerde daha 96 bin insan bekliyor sırada demek geliyordu içimden dedim.

İstediğim kadar etiket yazamamaktan şikayet ediyorum ve etiketleri buraya yazıyorum.

"günlük,e-devlet,4000,60000,ege üniversitesi,astronomi ve uzay bilimleri,Astronomi, asrtonom,yıldzlar,uzay, beyaz delikler,Matematik, teorik fizik,özel üniversiteler,uluslararası ilişkiler"

7 yorum:

bahtsız bedevi dedi ki...

Onca şey okudum ama tek cümle yazıcam: Endüstri mühendislerine gıcık oluyorum.

Kriptograf dedi ki...

ben hiç endüstri mühendisi tanımadım nasıl oluyorlar :)

artificial dedi ki...

vatana millete hayırlı bir eleman.. ay pardon.. evlat olman dileğiyle... :D

Kriptograf dedi ki...

nedir babacım bu hayırlı eleman dileğin senin ya? 3 oldu bak :) explain pls :)

bahtsız bedevi dedi ki...

O andaki sinirle tüm gıcıklığımı kusmuş olabilirim ama şimdi burada detaya girip tüm o meslekten olanları töhmet altında bırakmak istemiyorum. Ancak şunu söyleyebilirim, bi tanesi ruh hastasıydı, bi tanesi (ki eski sevgilim olur) hem ruh hastası, hem riyakar, hem bencil, hem narsist, hem yalancı hem de domuzun tekiydi işte. Oh bee. Ne yazık ki bu eleman yüzünden "endüstri" kelimesinden bile nefret ediyorum.

Kriptograf dedi ki...

endüstri güzeldir iyidir aslında :)
demekki işte sana denk gelmemiş...

bahtsız bedevi dedi ki...

Umarım o tercihin tutmaz :p