8 Temmuz 2008

Ekmek Küfleri Suda Yüzer Mi?

Yüzer mi?

Neden böyle saçma denmesi muhtemel bir soruya cevap aradığımı umarım yazının sonunda anlayacaksınız.
Evde ekmekler çok çabuk küfleniyor.Bir kaç yol bulduk ama düzgün uygulanadığı zaman hüsranla sonuçlanıyorlar.Şu mavi termuslar var bilir misiniz?Hani musluklu içi beyaz,hatta sokaklarda boynunda kollarında bacaklarında takılı halde dolaşan insanlar satar.İşte onların içine koyuyoruz artık ekmekleri kapaklarınıda sıkı sıkı kapatıyoruz tek hava alma yerleri muslukları oluyor.O zaman kuflenmeden duruyor ekmekler.

İşte günlerden bir gün yine küflü ekmek gördüm.Dedim madem sizsiz olmuyor o zaman siz kimsiniz huyunuz suyunuz nedir öğrenelim dedim ve bardağa suyu doldurdum.Önce çay kaşığı ile kazıdın küfleri tüylü garip bakteriler.Hareket ettiklerine ve ekmeği nasıl kemirdiklerini gördüm.Bi hayli ünlem kullandım onlara.

Daha sonra bardağa bıraktım kaşığı bizimkiler hemen ayrıldılar birbirlerinden biraz bekledim hiç hareket yok bir ekmek kırıntısı attım suya ve suyu da hafif karıştırdım üfledim.Ekmeğin etrafında toplandı hepsi dışarıda 1 tane bile kalamdı.Çok az bir miktarını bırakacak şekilde kaşıkla topladım diğerlerini.Baktım kalanlar kırıntının üstündeler hala.
Birazda biyoloji araştırması yaptım ekmek küfleri hakkında,meğer bu meretler ekmeğe tek kişi girer milyonlarca çıkarlarmış.Yani 1 tane bakteri ekmeğe hiç bir şey yapamazmış.Önce ekmeği mideye indirim bölüne bölüne milyonluk bir koloni oluşturması gerekiyormuş.

Biyoloji dersi gibi bir deneyimin ardından,ekmek küflerinin yüzemediklerine karar verdim su onları kaldırıyordu.Aktif olarak hareket edemedikleri için kımıldamıyorlar,dalga veya rüzgar ile yol alıyorlar ya da sindirdikleri yere yerleşiyorlar.Hareket olmadığı içinde batmıyoralar.Su da geçirmiyorlar.

Ayrıca çok kötü kokuyorlar.Üzerlerine parfüm de sıktım bunuda bir başka biyoloji dersinde anlatırım.
Kriptograf.
Yaratılası Şeyler.

Hiç yorum yok: