27 Haziran 2008

Nescafe 3'ü bir Arada (sıcak) ve Soğuk Su Çözeltisi


Sıcak içmeye alıştığımız bu mereti getirip birde soğuğunu satmaya başladılar.Hiç denememiştim daha önce (hoş hala denemiş sayılmam) lan ne olacak ha soğuk ha sıcak firini o kadar çok benimsemişim ki,sıcak nescafe karışımını soğuk suda denedim.Tek sebebi vardı su ısıtmaya üşenmem.

Dolaptan suyu çıkarttım sıcak kullanılması gereken karışımı hemde fındıklı (kazara aldım) bardağa doldurdum bu arada bardak Euro 2008 bardağı :) ,her neyse doldurdum sonra suyu kattım bardağın yarısını 1 parmak geçene kadar.(Bardağı görenler bilirler altı dar yukarı çıktıkça genişleyen bir bardak ama ne genişleme kupa mubarek,bardağın yarısını doldurmak için integral hesabına gerek var yani o derece bir alan farkı mevcut)
Şeker katayım dedim biraz tatlı olsun kattım şekeri ama orda bir şeylerin ters gittiğini anladım döktüğüm nescafelerin hepi suyun yüzüne çıktılar ve hiç ıslanmamışlardı.Şeker kattım kattığım kaşıkla karıştırdım(ki buna bütün aile kızar neden şeker katılan kaşığı çaya veya suya sokuyorsun sonra şeker kaşığa yapışıyor falan filan,bende herkes böyle yaparsa şeker kaşığa yapışmaz her seferinde çözülür çaya veya suya girer diyorum ama bu mantıklı açıklamamı pek ciddiye almıyorlar)
Karıştırıyorum hani karıştırmak çözüneni arttırır ya burda duralım işte bu çözeltide karıştırmak çözüneni arttırmıyor daha çok "topaklaştırıyor" karıştırdıkça nescafeler hepsi bir araya toplanıyorlar daha hızlı karıştırıyorsunuz ama onlar inadına birlikten kuvvet doğar hesabı birleşip ıslanmamakta ıstar ediyorlar.Karıştırmayı bırakıp top top olan nescafe gruplarını bardağın derinliklerini ittirmek suretiyle iktiriyorum ama yine de işe yaramıyor.
15 dk karıştırdıktan sonra bir kısmının bardağın dibine yapışmasını sağlıyorum ve bu arada suyun rengi değişti belirtmek isterim.
Tadına bakıyorum hala şişeden doldurduğum suyun tadı sadece biraz karışmışa benziyor.
Bardak uzun kaşık bardağın boyunun 3/5 ü kadar olduğundan kaşık tamamen nescafe bulanıyor.Başka bir kaşık yardımı ile içerdekini çıkartmaya çalışıyorum ben bunlarla oyalarken kendimi bizim topaklaşan kümeler artık birbirlerinden sıkılmaya ve zıt kutuplara çekilmeye başlıyorlar.Bir oh çekiyorum ve içindeki kaşığı çıkartıp ıslak bir şekilde şekerliğe tekrar atmak suretiyle bırakıyorum tabi kaşık tamamen şekerle sarmalanıp sarılıyor (akşama azar var menüde)
Yudum yudum içiyorum ki tadı damaam da kalsın da bir daha gerek duymayayım boyle şeylere.
Afiyet olsun...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

bende şimdi o işi yapacaktım iyi ki de okumuşum teşekkkurler. Suyu çikarmişken bir bardak su içtim içimde kalmasım diye