24 Haziran 2008

Etnik Müzik ve Saz Arkadaşları


Gerçekten hani melodisini mırıl mırıl da tırıl diye söylediğimiz ya da sadece yanımızdan kimse geçmediği zaman sesimizin şiddetini arttırarak uydurduğumuz müzikler.Eğer bir araştırma yaparsanız (araştırmadan kastım arama motorlarına tırım dım tıs tırım tı tı tı tım yazarak bir arama değil tabili )en azından şarkının adını ya da nakaratındaki bir kelime bile eğer şarkı gerçekten beğenilip ünlenmişse size yardımcı olur.
Bende böyle bir amaca hizmet etmek adına dım tıs tırım diye aklıma yerleşen garip ezgileri ter dökerek hatırlamaya çalıştım hatta kimisini uydurmuştum ve o uydurma o kadar yer etmiş ki aklımda Türkçe'sine bakıp ingilizce hangi kelime böyle okunuyor diye düşünüp duruyordum.Garip şekilde işe yarıyor ona şüpheniz olmasın.
Ararken çok fevkalbeşer şeylerle de karşılaşmadım değil yani aradığım şeylerin +18 içerikli filmlerin müzikleri olduklarını öğrendim bir an bu şarkıyı nerede duymuştum ben dedim.Acaba bu müzik neden benim aklımda yer etti,nerede kulağıma geldi bu müzik,okul kantini? taksi? radyo? yok hiç birisi ama söylemek olmaz şimdi nerde aklıma geldiğini :)

Her neyse saptım konudan yine işte böyle araştırmalarımı yazacağım bundan sonra yani varsa sizinde adını hatırlayamadığınız ve müzik hakkında tek bildiğiniz dım tıslardan ibaret melodiler yazın veya söyleyin kendi ağzınızla varsa bir bilen beraber soralım :)
Mesela Yasmin Levy diye bir baaayan buldum ararken gerçekten aklıma kalan çoğu şarkının müziğini bu kadının ismi altında buldum.
Bir diğeri de Enrico Macias tabi bunu bilmeyeniniz yoktur,Fransızca bir lüküs hayat dinleyin derim.
İyi 16 otuzlar sizlere çünkü burada saat 16otuz...

Müzik kutuları hiç susmayıp çalmaktan bitap düşüp billeri bitene kadar çalmaya devam ettikçe çalmaya devam ederler...
(İlerde söylenemsi muhtemel bir yeni yetme sözü)Bir kaç yy bekleyin göreceksiniz.

Hiç yorum yok: