23 Ocak 2008

Ordan Burdan Ufak Anılar

İstanbul'da 1 hafta kaldım 1 hafta içinde gerçekten belki benim bakış açıma komik gelen bir çok olay yaşadım.En göze batanı tramvay raylarını kullanan şöföre aittir.
Hemen anlatmak istiyorum.Şimdi Ayasofya müzesinin yanında yürüyorum,yolda raylar var bu da benim ilk defa gördüğüm bir durum.Her neyse devam ediyorum aşağıya doğru yürümeye bir yandan da yan tarafımdan akan ray ve kara ulaşım araçlarını bir arada görmenin zevkini yaşıyorum ta ki aracın biri ray üzerinden benimle aynı yönde aşağıya doğru gidiyor arkasından da metro geliyor bir kaç zil çalıyor şöförde bir kıpırtı yok,metro makinisti dayanamıyor ve patlıyor 35.xxx.xx boş gitme bari duraklardan yolcu al diyor ben bir kahkaha atıyorum önünden geçtiğim deri dükkanı sahibi Welcome welcome come on cheap leather diye bağırmaya başladı.Thanks dedim ve devam ettim kıramadım söyleyemedim benim türk olduğumu adama :)...Adını unuttuğum o aşağıya vardım karşıda kadıköy var galiba galata köprüsü vardı orada otobüs duraklarına gidiyorum ve en bol bulduğum adamlar olan otopark bekçilerinden bir tanesine soruyorum abi 100. yıl köp otobüsü nerden kalkıyor diye.Bana cevap şu meydandan geçerken cüzdanına sahip çık diyor.Ben vaz geçiyorum otobüs falan ellerim arkada taksi duraklarına yöneliyorm.Çok param gidiyor mu biraz ama korkmadan gelebiliyorum eve :)
Yağmurlu bir günde yakın bir arkadaşım çok yorulduğunu söylüyor bizde yürüyoruz yolumuzda biraz var bir kahvenin önünden geçiyoruz sandalyeler ıslak yaşlı bir amca oturmuş kahvenin tepesi sarmaşık ile sarılmış kısmına yağmuru seyrediyor,arkadaşa otur diyorum ıslak diyor ve amca patlatıyor cevabı senin ateşin söndürür orayı kızım otur sen[Arkadaş ta naif birisi yani öyle yanınızdan geçse dönüp 2. kez bakacağınız tiplerden değildi ama işte amcamın gördüğü ateşli tipler arasına girebilmişti]Tam 1 yıl dalga konum olmuştu hala gülüyorum o anı hatırlayınca...

Ne kadar inanırsınız bilmem ama doğum sancısını kim çeker tartışması yapan 2 arkadaşım var,gidiyorum soruyorum peki diyorum 1. ihtimal anne yani doğumu gerçekleştiren peki 2. ihtimali nerden buldunuz da böyle bir tartışma yarattınız el cevap:doğan bebek te sancı çekiyor mudur acaba...O andan sonrası biraz şiddetti anlatmak yersiz olur şuan.

Okan Bayülgen'in programına da gitmiştim İstanbul'da iken Deniz Akkaya ve bir yabancı hanım konuktu emin olun zaman zaman bende dahil bütün Deniz Akkaya arkası seyircileri programı özetleyemezler çünkü izlediğimiz yer yabancı bayanın kırmızı tangası ve Deniz hanımın resmen traverten görünümlü bacaklarıydı yorumlar hep bu konular üzerine idi,yabancı bayanın tangasını görmek için çaba sarfetmiyorduk çünkü pantolonun üstüne giymiş gibi gözüküyordu.Neyse güzel bir programdı.Tekrar yanımda oturan Selin'e teşekkür ediyorum belki okuyordur kim bilir çünkü Deniz hanımın travertenlerini onun sayesinde keşfetmiştim.

Şimdi yemek yemek zamanı hoşça kalın.Fevkalade sabahlar,uyanmak istemeyeceğiniz uykular ve akşam olmasını istemeyeceğiniz gündüzler dilerim...

Hiç yorum yok: