19 Ocak 2008

-Eğitim Öğretim Yıllarım-

Eğitim öğretimin milli eğitim bakanlığı çerçevesinde İlkokul 1. sınıfta başladım.İlk günü gerçekten hatırlamıyorum,mutlu veya hüzünlü değilmiş demekki benim için.İlkokulum çok civcivli geçti aslına bakarsanız,okul denen şeyi gidene kadar daha önce duymuş fakat hep geçiştirmiş birisiydim.Yalaka bir kaç insan bize orayı sevmemiz için elinden geleni yapıyordu.Ben açıkçası o adamlar yüzünden sevmiyorum okulu :)
İlk öğretmenim bayandı görünüşü sert ti biraz Sivas'lı idi arada şiveli konuşurdu sınıfta ama tabi ben hemen duraksardım ne demek bu diye sormazdım korkardım.
Sıra dayaklarında ilk 3 e geçerdim çabuk bitsin benden sonrakileri izleyeyim diye düşünürdüm.Herkes böyle düşündüğü için sanki önce ben dayak yemek istiyorum dermiş gibi devamlı 1. numara değişirdi.
Öğretmen 1 numaraya 2 tokat vurduğu günden beri 3 olmaya başladım bende 2 de baya rabet görmüştü benim nazarımda ama mütevazı olabildim o zamanlarda.
Yürüyerek gidiyordum o zamanlar okula sabah cayır cayır yayan kömür sobalı odadan çıkıp o lanet yere gitmek inanın çok zor geliyordu.Bildiğim küfürü ediyordum ve okul da tenefüslerde devamlı arasına yenilerini katıyordum.Oynadığımız her türlü oyunla alakalı küfür biliyordum o zamanlar.Pek kullanmazdım çünkü kullanmayı değil söylemekte ki amacı merak ediyordum.Ne zaman söyleniyor acaba bileyimde söylersem o an anlarım ne zaman söyleneceğini.Anladım ,sabahları okula sıcak yataktan giderken,buz gibi su ile elimi yüzümü yıkarken,annemin pantolonun altından giydirdiği ince pijamanın paşasının çorabımdan sıyrılıp yukarı sıvandığı an ne biliyorsam küfür ederdim içimden ama :D Çevremde akıllı uslu çocuk bilinirdim.Zekiydim ki hala öyleyim sınıfta ilk sınavlarım 4 5 sınavım hepsi bütün sorular doğru olarak vermiştim.Öğretmen 2. sınıfa gönderelim mi ister misin seni dedi.Neden bile demedim çünkü anlamadım 2. sınıf ne ki? Ben hep 1 i en üstte bilirdim en iyi en güzel e ben 2. 3. 4.5.6. olacaksam devamlı geriye düşülecekse okumuyorum.
"Yok dedim gitmesem olmaz mı?"Neden" dedi öğretmen o zaman bu kadar kelime dağarcığım olmadığı için cümlelerimde zarf tümleci ve ekeylem yok."Canım istemiyor dedim".
"İyi yarın anneni okula çağır bir konuşalım" dedi."Tamam"dedim.
Annem geldi falan filan sonuçta ben geçmedim 2. sınıfa sonra öğrendim ki annem benim canım istemiyor diye söylediğim cevap yerine "oğlumun her sınıfı tadında okumasını istiyorum burda durmakla zeka kaybedecek değil ya istemiyorsa kendi bilir"deyişini duydum.
Neyse geçmedim işte.Yıllar geçti biraz daha büyüdüm 4 5 oldum ingilizce diye bir ders koydular,arkadaşlardan yolda kalanlar ağır hasar ile kurtulanlar oldu 4 senede.Ama 1. sınıfta ki omurga ile 4 e geçtik :)
Bir kaç arkadaşım vardı baya samimi olduğum.Yeni gelenlerde olmuştu tabi.İşte İngilizce'yi o iyi arkadaşlarımdan biris ile devamlı atışarak öğrendim.İngilizce öğretmenime sulandım ama sadece ben bildim.Müdürümüzün arkasında oturuyorduk ve 3. evimizdi ben okula başlayalı.4. senede 3 ev değiştirmiştik.Babam kiracılığı seviyor :)
Müdür okulda ne olsa bana söylerdi sabah okula beraber giderdik.Toplantılar da görevli öğrenci olurdum falan filan.
6.sınıfta bir gün kantin ihalesine kimse katılmadı bizlere kağıt verildi okulda okul kendi adına satış yapacaktır velilere duyurulur.
Hayır diye yazıp gönderen olmadığına göre kbl edilmiştir dimi.Çünkü kimse itiraz etmiyorsa tammamdır bu iş diye müdür yardımcımız vardı o zamanlar :)
Okul kendi satıyordu ama ne satıyordu simit ayran peki başında kim duruyordu Ben :)
Tenefüslerim simit ayran satmakla geçiyordu ki ben sıkıldım gittim mdür yardımcısına dedim hocam şunu ortaokulda ki öğrenciler bari paylaşsınlar ben yoruluyorum böyle her gün dedim.İyi tamam demedi ama 2 gün sonra velilere 1 yazı daha malumununz serkan simit sata sata yoruldu yanına sizin çocuğunuzu alıyoruz.İtiraz etmeye gelen olmadığı için müdür yardımcısı mantığı ile bu işide çözmüştüm.Artık haftada 1 gün ben satıyordum 4 gün başkası.Hatırlıyorum da 30 simit 30 ayran geldi sabahtan ilk tenefüs bir tek ben yedim 2 ayran 1 simit.2. tenefüs 3. geçti 10 simit satıldı anca neden okulda kermes var :) 5. tenefüs oldu daha 15 e yakın simit duruyor baktım bizim arkadaşlar tenefüste benim oturduğum kantin ısıtmalı ,bizimkiler hafiften titriyorlar sanki :) çağırdım bizim sınıfı kantine topladım 15 simit ayranı paylaşarak yedik.Akşam hesap veriyorum müdüre.Müdürüm annem(müdürümüz kadın ve annemin baya yakın arkadaşıydı)"oğlum simit satarken parası eksik olan falan olursa onlara veriver zaten ne kazanıyor okul bundan"dedi öğretmenim.Arkadaşlarda geldiler sınıfça 15 simit parası verdiler biz 30 kişiyiz dediler bende paranız mı eksik diye sordum evet cevabını alınca 30 simiti birden vedim onlara onlarda 15 ini kendileri yiyorlar bakınız arkada diğer 15 inide parayla başkasına satmış keratalar.
Bende bugün 11 simit 4 ayran yedim,içtim.
Devamı var 7. ve 8. sınıf anılarla dolu...

Hiç yorum yok: