23 Haziran 2009

Hiç Aklımda Yoktu...

Yine size bir internet kafenin 13 numaralı masasından yazmaktayım. Siz bu yazıları okurken ben muhtemelen bisikletime binmiş eve doğru yol alıyor olacağım. Bu dediğim hemen gerçekleşsin diyede yazıp hemen kalkacağım. 1 haftadır köydeydim Salihli'de bağların arasında. Yaprak topladım. O zeytinyağlıları yaptığınız yapraklardan belki bir kaçını ben toplamış bile olabilirim. Yalnız fazla güvenmeyin pek temiz olduklarını söyleyemem. Hani tap tazede değiller ama arada var yine iyileri. Seçerek alınız. Sabahın 4 buçuğunda kalkıp 5 te daha güneş yeni yeni doğarken o asmaların arasından yaprak toplamak gerçekten çok can sıkıcı bir şey. Hayır bir zaman sonra eliniz alışıyor ve her yaprağa el atıyorsunuz. Dut yapraklarına kavak yapraklarına erik yapraklarına el atıp toplamaya kalkıyorsunuz. Sabah 5 ten öğlen 11 e kadar aralıksız topluyoruz 65 70 kg kadar. Kilosu 60 kuruştan satılıyor. İzmir'de fiyatını soruyorum salamur yaprak neredeyse bizim orda sattığımızın 5 katı hatta daha fazla. Sonra düşünüyorum ve anlıyorum ki e olum sen adam gibi yaprak mı topluyorsunda adam hepsini satabilsin. Benim topladıklarımın yarısı iyiyse yarısı kötü (ama hepsi yenir) e adam kötüleri salamura yapacak değil ya iyileri seçiyor kaybettiğinide ekliyor fiyata, taşıma,işçilik derken oluyor 5,6 katı fiyat. Neyse efendim zeytinyağlı sarma yerken beni aklınıza getirin artık. Belkide o yaprak sabah saat 6.30 sularında benim ellerimden geçmiştir :) Afiyet olsun.

Ha şimdi dedim ya 65 70 kg topluyoruz kilosu 60 kuruş. Siz hemen kaba bir hesapla oh anasını satayım 1 ay toplasa 1500 lira para yapar hemde yarım gün çalışıyor.
1. Yaprak her gün alınmıyor.
2. Yarım gün çalıştıktan sonra hiç bir şey yapacak hal kalmıyor.
3. Bazen halde çalışan tüccarlar yaprakları alıp kaçabiliyorlar. (Fiyasko)(Yediğiniz yaprak çalınmışta olabilir yani :) )
4. Hadiyiniz oradan o kadar çok para kazanmadım.

Neyse bir daha görüşünceye dek hoşçakalın...
Yazacak o kadar çok şey vardı ki aklımda günlerdir gittim yaprak anılarımı yazdım oysa hiç dememiştim içimden aaa bunuda bloga yazarım bak iyi bu diye. Ama işte kısmet.

Hiç yorum yok: