21 Kasım 2008

Ana Haber Bültenleri ve Yan Etkileri



Ana haber bültenlerini bilmeyeniniz yoktur. Yok bu yazıma böyle başlamayacağım. Hep köşe yazarı tadında girizgahlar kullanmak isteyipte sı.ıp sıvamıştım daha önceki yazılarımda. Bu sefer değişiklik yaptım ve artık Oray Eğin gibi yazacağım. O köşe yazmıyor o koridor yazıyor, hol yaziyor, kiler yazıyor yani.

Her neyse konumuz ana haber bültenleri. Neden mi? Benim gündemimde bu var sizinki beni enterese etmez gidin yazın sonra gelin buraya eğer isterseniz (isteğe bağlı ssk gibi) kimsin sen bölümüne tanıtınız kendinizi. Orada ki arkadasları tek tek kutluyorum gerçekten özellikle pucca ve kabak meltemi o kadar ayrıntıya girmişler ki bu işe ne kadar önem verdikleri belli oluyor. Takmıyorsan yazma dimi güzel kardeşim :) Tabi bu söylemden yazacak bir şeyi olmayanları tenzih ederim.

Ana haber bültenlerinin sunucularının arka planlarında ne var dikkat ettiniz mi. Kimisinde özellikle bir zamanlar kanal d ve genelde NTV nin haber studyolarının arkası hep diğer ofis çalışanlarıyla dolu. Adam burnunu karıştırıp masanın altına sürse göreceğiz yani o derece. Sonra hep arkadan bi kadın geçiyor elinde dosya kağıdı ile nereye gittiği bilinmez ama bir yere varamaz o gidişle. Ekran genişliğinde daha uzun gözükeyim diye bu kadar mı yavaş adım atılır a benim akıllı ofisgörlüm.

Misal enkırmen Ali Kırca'nın arkasında haberin merkezi yazıyor devamlı dünya etrafından dönen bu logo benim bazen gözümü Ali beyden alıyor o yazıyı tekrar tekrar okuyorum "haberin merkezi, haberin merkezi, haberin merkezi... aa kadın... a dosya kağıdı.." ondan sonra kanal d nin logosunun yaprakları gözümü alıyor Mehmet Ali Birand bey. Sizin arkanızda ne var şuan tam hatırlayamadım ama sanırım mavi bir fon var. Hah o mavi fonu geçin ilerdeki işkembecinin üst katı 32. gün stüdyoları oluyor... :)

Ya oysa her kanalınkini yazmayı düşünüyordum ama işte bakmayın haberleri izleyemedim bu akşam. E o kadarda mühim bir mevzuat olmadığı için hiç çikime takmamışım :)

Hatta şimdi size bir haber spikerinin arkasında ne olup bitiyor onun videosunu koyacaktım ama butun yorumların o video üzerine dönmesini ileri görüşlülüğüm sayesinde gördüğüm için koymayacağım. Koysaydım

1. haha kripto video süper falanda filan
2.(yorumlar genelde hep konuyadır çok nadirdir üstteki yoruma yorum yapmak bu deneysel çalışmayı blograzzi de gördüm ve gerçekten mutlu oldum kendilerini kucaklıyorum) saçma sapan alakasız bir şeyler söyleyecek ama yine video ile alakalı.

koymasaydım.
1.bende mesela şu kanaldaki şu haber spikerinin arkasındaki şu şeye dikkat ederdim.
2.geçende aynı dediğin şey yaşandı defne samyeli'nin arkasında falan fişman vardı düştü.
3.bence gereksiz bir uğraş tamam farklı bir ayrıntıya bakmışsınız ama ben dikkat etmiyorum.

işte istediğim yorum bu ve benzeri şeyler oldugu için (yani etik olanı bu) video falan koymuyorum. Zaten fazlasıyla tribüne oynadım 2 gündür yeter :)
Boşuna sen nereden bakıyorsun demedik. Ben senin bu konuya nerenle veya konuya neresinden baktığını soruyorum tamamen bir soru üzerine kurulu bir blog burası. Asabi bir tavır sergiledim neden oldu bilmiyorum. Azarladım hepinizi dağılmalısınız yani dağılsanız iyi olur hatta çekilin kenarı bence yani galiba sanırsam. :)
Kültürlü adam bakmasını bilen adamdır aslında yazıdan çok okuduğum şey yorumlardır benim blogta. Haricen hikayelerimi 3 5 defa okuyorum :)
Zaten uzun yazı okumaktan sıkılan adam ne yapsın kel alaka bir blogtaki yazıyı tamamen aynı fikirdeyim eğer yazının başı beni çekmediyse gidipte bir blogtaki uzun yazıyı bende okumam ama altına yorum yazıyorum ilk paragraftan anladığım düşünceye bakış açımı. Yani adam ilk paragrafta sosyal mesaj vermiş sonra adult sektörünün pazar payından falan bahsetmişse ve nah böle uzun yazdıysa ben de okumadıysam yorumum elbette ki sosyal mesaj içeriğine olacaktır.
Çok açıklayıcıyımdır kollayın kendinizi. Ben oyum ben buyum ve en sonunda ben şuyum. Ben eskiden dünyayı kurtarırdım artık baktım ki o iştede para yok bıraktım o beni kurtarsın.

Son olarak daha önce yazdığım"kısa yoldan köşeyi dönmenin 10 yolunu gösterecez ama siz 1 tanesi ile kesin zengin olursunuz" isimli kitabımın reklamını yapmak istiyorum zira 5 satmış 4 tane ben aldım zaten. 1inide sponsor firmaya vermiştik doğru ya... :)
Ayrıca çok paragraf gibi kitap adı bulanda bir insanım. Maharetlerimi saysam böyle sayardım. 1 ,2,3,4,5,6,7,∞ ha ha ve ha :)

8 yorum:

Buzcevheri dedi ki...

Benim de elimde ne kitaplar patlamıştı. =P

Haberleri de izlemiyorum ve sen ne kadar çok TV izliyorsun. Aslında Türkiye normalitesi tabi. Hele benim gibi hiç izlemeyen birine abes geliyor sanırım.

Kriptograf dedi ki...

hocam benım tv seyrettıgım donemlerde çiller sivas olayları için "bir futbol karşılaşmasında da bu kadar insan ölebilirdi" diyordu :)
yani bakma bunları yazdıgıma yemek yerken kahvaltı ederken denk gelmek zorunda bırakılıyorum ebemin veynleri tarafından...

Adsız dedi ki...

sen azıttın gene, nasıl yazıyosun böyle bol keseden, okuluna dön bakim..

bu arada rüyamda galiba ama galiba seni gördüm.. hyr galiba değil seni gördüm kripto.. bizim evdeydin okual dönmeden evvel bize uğramışın falan sırtında elinde seyahat çantası kocuman fln..

bak şimdi aklıam geldi bu.. rüyalarıma giriyosun bea.

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Yorumcuları neden yönlendiriyorsun güzel kardeşim bırak istediklerine istedikleri gibi yorum yazsınlar. Videoya, yazıya, bir paragrafa, bir cümleye... Eğer böyle devam edersen blogunun adını "ben nereden bakıyorum, beni okuyanı nereden bakmak zorunda bırakıyorum" olarak değiştirmek zorunda kalacaksın :D

Kriptograf dedi ki...

arti: hocam ben rüyalara genelde bavul valiz ve benzeri şeylerle girerim daha önce de bir çok arkadasım elimde çantayla falan diyorlar seni gördüm diye :)

aydanzıplayankedi: ben yorumu ve yorumcuyu yönlendirmeyi amaç edinmiş bir bilogırım.

kabakmeltemi dedi ki...

Efendim? :P

Kriptograf dedi ki...

kabakmeltemi:anlayamadım nasıl yani :)

Kriptograf dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.