13 Eylül 2008

Gündelik


Son 3 gün dünya için önemli fakat benim için diğer günlerden farkı olmayan bir 3 gündü.

10 eylül
Cern dünyanın ebesine atlama ihtimali bulunduran bir deneye başladı. Gazeteler yazdı çizdi bilinçli halk gerekeni okudu diğerleri yani sadece popüler olanı okurum,izlerim,dinlerim düşüncesini benimsemişler de hep manşetleri okudu."deney başladı""big bang tekrarlanacak"
"depremlere neden olabilir mi" falan filan işte.
Sonuç:zaten daha öncede söylenmişti cern kademeli bir deney gerçekleştirecek diye neden herşeyi bu 10 eylül'e bagladıkta aha yok olacaz dedik anlamış değilim.

11 eylül
Sayın abd nin yas günüydü o gün. Makkeyn ve obama birlikte bir miting düzenlediler. O gün ne cumhuriyetçi ne solcu ne sağcı ne de herhangi biri varmış o gün herkes vatan millet şikago felsefesiyle bütünleşmiş. 11 eylül de ne oldu da abd yasa girdi hani şu uçakların binalara girdiği tek terörist eylemi. Gerçekten film gibiydi sahneler dün baktım "broadcast yourself" ten de gerçekten film icabı diyesim geliyor. Abd bu saldırının ardından ona buna sataşmaya başladı sözde istihbarat usame bin ladin'i buldu. Abd aradı aradı bulamadı afganistan karmaşa içine itildi sonra afedersiniz s.kildi.
Abd yok lan bu yapmadı galiba bunda saddam'ın parmağı da olabilir dedi. Bir de Irak'a girelim bakalım hem orda petrol var petrol demek para demek para demek savaş demek dedi ve god bless america nidalarıyla daldı. Uyanık Saddam Hüseyin abd nin asıl hedefi olan petrol kuyularını kibritle ateşe verdi cayur cuyur yaktı abd arkasından baktı.
Sonuç:Abd hala Irak'ta "ülkenin toprak bütünlüğü cart curt" korumak amacıyla Irak'a yolcu uçağıyla bile bomba atmakta. Tabi herkesin toprak bütünlüğünü korumak deyiminden anladığı farklı olabilir.

12 eylül
80 darbesi denilen açık konuşmak gerekirse fazla bilgiye sahip olmadığım tek bildiğim her zaman babamın beni okula gitmeye ikna ederken bahsettiği "olum biz darbe zamanı okula gizli gizli giderdik öğretmen bulursak kolundan tutar derse sokar sessiz sessiz ders işlerdik. Bisikletle gidiyorduk okula kavgaların arasından geçemez bisikleti bırakırdık. Solcuların kahvesi sağcıların kahvesiyle devamlı kavga içerisindeydi onlar kavga eder cam çerçeve aşşağı iner herkes evine dağılırdı. Sonra dur yolcu dendi ve darbe oldu. Sokağa çıkma yasakları falanlar filanlar olayları yatıştırmışa benziyor.
Dün trt1 2 belgesel yayınladı 12 eylülle ilgili. Birini izleyebildim gerçi diğeri de bunun 2. bölümüydü. MAdem öyleydi de neden bunu 2 program olarak yayınladınız be kardeşim.

Türkiye'de ki den us feneri derneği'ne de kapsamlı soruşturma başlatıldı. 5 savcı görevlendirilmiş. Kendi alanalrında uluslararası arpa (para) alışverişinde ve muhasebe kayıtlarında uzman 5 savcı. Almanya ile çiş yarıştıran devletimin savcılarına allah kolaylık versin demekten başka bir şey gelmiyor içimden...


İşte bu anlattıklarım son 3 günün özetiydi sayın okur. Böyle mühim günlerin ard arda gelmesi ne kadar güzel değil mi.
Aslında bu sene herşey düzen içinde gibi geldi bana.Mesela örnek vermek gerekirse

Ramazan 1 eylül'de başladı artık bugun ramazanın kaçıncı günü diye düşünmeye gerek kalmayacak.
okullar yani mini mini birler eylül 1 de başladılar okula abileride 8 inde.
Bayram tatilleri hep 9 gün mesela hiç heyecan yok bu sene her şey stabil ve adrenalin yükseltmeyecek seviyelerde.

Konya'da yanan toprağa itfaiye ekipleri karantina altına almışlar ve olay yerini plastik daha doğrusu poşet şeritlerle çekmiş ve bir yol tabelasi koymuşlar "girmek yasaktır" vay anasını sayın seyirciler.
Yeri karantina altına alan aynı itfaiye ekipleri yanan toprağa su döküyorlar.

Kısacası eşeğin varsa kıçında,işin varsa başında oturacaksın.
Budur bence sün 3 günün özeti :)

9 yorum:

Buzcevheri dedi ki...

Gündemi takip etmeyen birisi şu yazıyı okusa kafi gelir sanırım. Hatta geçmişin leş zamanlarına dahi dem vurmuş bir yazı olmuş.

Kriptograf dedi ki...

everythings for you demek geliyor içimden :)

Zaten yazıların orasına burasına bu gündem haberlerini sokuşturduğum için yazılar bi ordan bi burdan gözüküyor :)
Yoksa benim bir suçum yok...

http dedi ki...

yazının başlığı beni ayrı bi çekti, gün-delik :)

cern de yapılan deneyin sonuna kadar arkadasındayım... sonuçta insanoğlu bu; deneme yanılma yöntemi adına bilimd ediğimiz öğrenmişliğin ilk çıkış noktasıdır ve merak olduğu sürece önünde hiç bir güç duramaz...

11 eylül saldırılarının tek bir kapitalist amacı vardı; 1 koy 3 al...ne mi koyuyorlar? can ve para...

12 eylül dönemlerinde 4 yaşındaydım...çok fazla hatırladığım bir şey yok; bülent ulusu'nun başbakan, kenan evrenin apoletli cumhurbaşkanı ve evlerin askerler tarafından didik didik arandığından başka...bir daha yaşanmamalı...

yazının ana fikrine bittim :)

Kriptograf dedi ki...

yazıya başlık koyduktan sonra hile yaptığımı düşündüm bi an :)
ama tek yaptığım işi kitabına uydurmaktı :)

Kriptograf dedi ki...

ayrıca bir şeyi itiraf etmek istiyorum sayın kutup zencisi ben sizin blogunuzu göç yolu olarak kullanmaktayım. blogrollunuzu inanın sizden sık takip ediyorumdur gün içinde :)
Oh rahatladım...

http dedi ki...

:))

neden bu takip bilmek isterim sevgili kriptograf :)

Kriptograf dedi ki...

blogrollunuz efendim her telden çalanlar kategorisinde kral tv video müzik ödüllerinde ödül alır bence.

şu mersinli arkadaş ondan sonra pucca daha sonra hicaz ve tansiyon hastası arkadaş bence bu blogları okumak insana çok derin bir hayat tecrübesi kazandırıyor.
Sanki onlar başka bir dünyada yaşıyorlar ben başka o türden olayların başımdan geçmesi kutumdan küçük çıkması kadar imkansız.
Şaşkınlıkla takip ediyorum ama tavsiye edemiyorum :)
Hocanın dediğini tut yaptığını yapma hesabı okuduğum bir kaç blog var böyle tavsiye edilmese daha sağlıklı olan :)

http dedi ki...

:)) şimdi anladım ne demek istediğini...

senin şu detaylarda saklı olanı aleni bir şekilde görme huyuna bayılıyorum... al bende bunu itiraf etmiş olayım...

blogroll umdaki bu çeşitliliğin aslında bir amacı var...içeriğinden çok blogların, insanlara vermek istediğim başka bir mesaj var...

eminim sen buna dikkat etmişsindir...oradaki bloglar içerik olarak birbirinden tamamen farklı olan bloglar...aynı tarz olan bi tane bile yok...

son gunlerde camilla da biraz benzerlik oldu bir baskasiyla o nu da yakinda kaldiririm sanirim oradan :)

Kriptograf dedi ki...

aman hocam camilla dan ben bile korktum yani ne resmini gördüm ne başka bir şeyini ama kendi anlatımıyla ürküttü beni kendinden :)