Arı Okulları öğrencileri, bilim projelerini bu yıl dokuzuncusu düzenlenen ''Bilim Şenliği''nde sergilediler.
Şenlikte, Lise ve Fen Lisesi öğrencilerinin hazırladığı 32 fen bilimleri, 7 matematik, 4 tarih, 3 coğrafya, 8 felsefe ve 6 edebiyat olmak üzere toplam 60 proje sergilendi.
Okulun Fen Bilimleri Zümre Başkanı Nilgün Melkuç, öğrencilerin rehber öğretmenler eşliğinde hazırladıkları projelerle yaratıcılıklarını arttırma fırsatını yakaladıklarını ve bu yolla bilimi yalnız öğrenmediklerini, aynı anda ürettiklerini de ifade etti.
Projelerin hazırlanmasında üniversitelerin de desteğini aldıklarını anlatan Melkuç, projelerin Çankaya Üniversitesi ve ODTÜ'lü akademisyenler tarafından değerlendirileceğini belirtti. Melkuç, şenliğe katılan projelerden bazılarının da TÜBİTAK'ın proje yarışmasına katılacağını bildirdi.
Genç mucitlerin icatları
Fen Lisesi 11'inci sınıf öğrencisi tarafından tasarlanan ve şu an sadece düzlük arazide hareket edebilen "4 Ayaklı Metal Algılayıcı Robot", metalle karşılaştığında ses ve ışık olarak tepki verebiliyor. Robot TÜBİTAK'ın proje yarışmasına katılacak.
Bir çanağın üzerine bir kenarı 2 santimetre olan yüzlerce kare ayna yerleştirilerek oluşturulmuş "Güneş Mangalı" isimli proje, fosil yakıtlara alternatif bir enerji kaynağı olmayı hedefliyor. Aynalardan yansıyan güneş enerjisini odakta toplayan projede, yiyeceklerin pişmesi için gerekli 81 dereceye ulaşılmış. Öğrenciler, mangalda istenilen her şeyin pişebileceğini belirtiyor.
Hacettepe Üniversitesi DNA Bankası Laboratuvarı görevlilerinin yardımıyla DNA İzolasyonu ve DNA Bankası projelerini oluşturan öğrenciler ise insan DNA'sının yanı sıra muzun da DNA'sını çıkarmayı başardılar.
Felsefe dalında yarışan "TV Şiddeti Özendiriyor mu?" isimli projede ise öğrenciler, 9 yaşında 95, 13 yaşında 68 öğrenci arasında anket uyguladılar. Ankete katılanların yüzde 57'sinin kendilerine ait televizyonu bulunduğunu tespit eden öğrenciler, bazı kız çocuklarının "Selena", bazı erkek çocukların da "Gaffur" ve "Burhan" gibi karakterlerin yerinde olmak istediklerini ortaya koydular.
"Türkiye'de Deprem" isimli projeleriyle şenliğe katılan öğrenciler ise binaların temellerine yeni bir mühendislik tasarımı sunuyor. Buna göre, temellere kat sayılarına göre yerleştirecek yapay küre düzenekleri, binayı sarsıntı anında denge konumuna getirecek.
"Manyetik Alanın Bitki Üzerine Etkisi" konulu projede ise mıknatıs gibi manyetik alanların yakınında bulunan bitkilerin daha hızlı büyüdüğünü ortaya koyan öğrenciler, tarımda hızlı üretim için kullanılan kimyasalların yerine mıknatısların kullanılmasını öneriyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder