22 Mart 2008

Anlamak!

Kelime onu anlatmak için onu kullanmamızı gerektiren nadir kelimelerden biri.Renk nedir dendiğinde mesela sarı bir renktir diyerek anlatmak kadar zor.
Anlatım asıl kriter anlatılanın anlaşılabilmesi bakımından.Anlatanın ruh hali en büyük etken ağzından çıkan sözlerde ufak bir duraklama çok büyük sorunlara veya tam gediğine gelmiş duraklamalar olabilir.Biraz şansınız olması gerek ama bunlara yer vermeden de başarının bir yolu var tabiki.Yani anlatımda ve anlaşılma da başarılı olmanın yolu.
Tamamen ne anlatacağınıza odaklanmak,sorulacak her türlü soruyu daha önceden komplo yazar gibi düşünmek ve tanıdığınız en sivri zekalıya konudan bahsedip ilk aklına gelen soruyu söylemesini istemekle başlayabiliriz anlatım çalışmasına.Tabi her zaman sizin tanıdığınız sivri zekalıdan daha sivri bir zekaya sahip insanlar vardır.

Mutlaka bulacakalar sizi bulmalarını istemelisiniz yoksa iş büyümeden durdurulmamış ve tam sonunna yaklaştığınızda dağılmış olabilirsiniz.Yani her türlü saldırıya karşı dayanabileceğinize inanmak gerek önce.Sonra konuya girmek gerek anlatmak veya yazmak,her türlü yanlış anlaşılmayı en aza indirgeyerek yazmak mutlaka yanlış anlama olacaktır onlara yapılacak açıklamalarıda önceden planlamak gerekir.Aynı cevapları değil herkesin neyi anlamadığını düzgünce anlayarak cevap vermek gerekir.
Sonunda istediğinize ulaşacaksınız,hani nerden esti bunlar az evvel başımdan geçti de o yüzden diyorum.Hemde yazdıklarımdan daha fazlası ile karşılaştım tabi hepsini düşünmemeiştim ama :)
Dveam eedmyeeciğm kloalrım kpotu pedre atsım bkaın hmeen andlaınz...

Hiç yorum yok: