5 Şubat 2008

Ağlatmayan Soğan

Haberi okumadan önce soğana bu suçu yükleyenleri kınamanızı istiyorum.Sanki ağlamamızı soğan isteyerek yapıyor gibi lanse edilmişte o yüzden dedim.Oysa soğanın doğası bu biz gözlerimizi sakınırsak birşey olmuyor.Benimde ufak bir tavsiyem var sakız çiğnerseniz soğan gözünüze birşey yapmıyor.
İşte haberimiz.
Yeni Zelandalı ve Japon bilimadamları, ağlatmayan soğan ürettiler.

Tüm dünyanın aşçılarını gözyaşına boğan geni çıkararak ağlatmayan soğan prototipini geliştiren Yeni Zelanda tarım ar-ge kuruluşu, yeni tip soğanın 10 yıl içinde piyasaya çıkmasını umuyor.

Japon araştırmacıların 2002'de soğanın içinde var olan ve gözyaşına neden olan geni keşfetmelerinin ardından, Yeni Zelanda'da başlayan araştırma programında yer alan Colin Eady, "İlk başta gözyaşına neden olan maddenin soğanı kesme eylemiyle kendiliğinden ortaya çıktığını düşünüyorduk.

Ama Japon bilimadamları bize bu maddenin bir enzimle kontrol edildiğini gösterdiler" diye konuştu.

Yeni Zelanda'daki teknolojinin soğanlara DNA nakline olanak tanıdığını ve bu DNA'nın gözyaşına yol açan genin aktif hale gelmesine engel olacağını söyleyen Yeni Zelandalı araştırmacı, kısa süre önce Hollanda'daki bir sempozyumda sunulan buluşun, uzmanların büyük ilgisiyle karşılaştığını kaydetti.

Eady, sanayinin böyle bir ürün için kuvvetli beklentisine karşın, ağlatmayan soğanın mutfaklara girmesi için 10-15 yıl gerektiğini söyledi.
10-15 yıl daha ağlayacağımızı üzülerek bildirmek istiyorum.Ben bekliyorum batmayan diken,kaşındırmayan tırtıl,sarhoş etmeyen içki ve etrafa bulaşmayan mikrop üretildi benzeri haberleri.

Hiç yorum yok: