2 Ocak 2008

Ulusal Piyango

Züürdün hatta nazüürdün bile ilgisini çeken bu meret her yılın başında büyük ikramiye adı altında ama kazanılanın sadece 3 te 1 i olan parayı veriyor.
Hoş 70 milyon(medya sağolsun nüfus sayımının sonuçlarını her öğlen proramında öğreniyoruz 70 milyon bizi izliyor gibi,küsurata kaçmayan yuvarlamayı 1 milyon aşağı 1 milyon yukarı ayırt etmeyen insanımızın anlından öpmek istiyorum)insan yarısından fazlası ergin yani +18 bunların yarısından fazlası bilet alıyor yahu zaten bilette kaç rakam var allah aşkına :)

Her nesye ya çıkarsa dır zaten hep bunların alınış sebebi,hep bana çıkarsa diye düşünülür ve alınır biletler.Çıkmama ihtimali kapı arkasına saklanır mantık çerçevesi çatlak vermiş 70 milyonun yarısnın yarısı oradan piyango bileti satılan gişelere koşmaktadır.

Tamam hadi şanslısındır güveniyorsundur kendine gider alırsın şanslıysan 1 tek çeyreğe de çıkar neden sonuçta çıkan numaraların hepsi 1 bilette var.Zaten seri bilet vb alanların mantıklarını merak ediyorum ya senin seri çıkmayan seri ise zararın en büyüğü sende olacak,çok mantıksız ama mantık nedir diyerek yormak istemiyorum şimdi sizleri ve kendimi zira felsefe dersimiz yarın :)

Ben bileti gördüğüm yerde bileti alacak kadar param olursa o bileti alacak bir adamım ama gelin görün ki ya bilet ile para bir arada durmuyor ya da bende para olunca o biletler bitiyor.Ben daha çok ,daha az şans işi oyunlar oynuyorum (en azından emek sarf ediyorum hani vicdan yatışsın hesabı :) Yoksa düpedüz kumar.) ama milli :)

Piyangolar neden milli neden dünyada çekilmiyor bu piyango yılbaşlarında dünya çapında çekiliş yapılsın,büyük ikramiye gerçekten büyük olsun toplanan paranın yarısı gibi bir mevla 1/8 e kadar biletler satılsın çekilişe katılmayan ülkeler de olabilir tabi.Neden olmuyor güvenilmiyor mu ülkelere para birimi mi sorun yaratıyor her neyse.
Züürdün piyangosu benim çenemi yoruyor iyi geceler.
Rasyonel sayıların logaritmik köklerinin 0,00î sayısına bölümünden kalanların toplamını çözmeye yeltenenlere felsefe de nihilistler olarak adlandırıyoruz BKZ.NİHİLİZM (hiççilik)(Septisizm ve diğer hiç birşeyin varlığndan emin olamayız hiç bir şey yoktur,hiç bir şeyi bilemeyiz diyenler)

Hiç yorum yok: