20 Eylül 2007

Hayatımın Dönüm Noktalarından Biri Öss

Hayatımın dönüm noktalarından biri olan Öss sınavı gibi bir sınavdan bahsetmek istiyorum.Sınavın neden yapıldığı ve nasıl yapıldığını değil daha çok benim ne yapacağımı anlatmak isterim sizlere.

Çalışmak çalışmak ve çalışmak Öss denen mereti başarı ile tamamlamanın tek yolunun bu olduğu söylenir ama saçma da olsa benim farklı düşüncelerim var isterseniz katılın isterseniz katılmayın ama benim böyle düşüncelerim var yani :)
Felsefe hocamın dediği gibi ister katıl ister katılma ama ne diyorum ben bir bak...Daha 1 dersime girdi fakat bende büyük bir etkisi oldu.Felsefe yi seviyorum.

Her neyse ben döneyim Öss ye;üniversiteye girip hayatımın geri kalanını rahat geçirebilmek için bir iş sahıbı olabılmemi kolaylaştıracak olan bu sınavı başarı ile geçmem demek şanslı isem kurtuldum 'Yırttım lan' demek oluyor.

Sınav kitapçığına baktığım an bütün soruların aslında belli bir cevabı var ama önemli olan kalemimi doğru yere sallamam :) Tabiki değil gerçekten tecrüme burda işe yarıyor,bu tecrübe belki sınava girmişlik belkide hep bu sınav sisteminde çalışma yapmak.Çözülebilecek ne kadar soru varsa hepsini çözmek acaba beni o sınavda başarıya ulaştırır mı? Muhtemelen evet çünkü sorular sadece kelime farkları ile aynı olacaktır eğer şu ana kadar çözülmüş soruları çözerseniz...

Önemli olan çalışmayı istemek Üniversiteye girmeyi değil ama cidden içten istemek,ben ne yalan söyleyeyim çalışasım geldiği anlarda başlıyorum çalışmaya fakat anlıyorum ki o bir gazmış ben aslında gerçekten istememişim çalışmayı o an ama eminim ki istediğim zaman yapabilirim üşengeçliğim ve isteğimin yetersiz olması ve şuan elimin altında bulunan merete harcadığım zamanda soru çözerek 1 soru hakkında daha bilgi sahibi olabılırım.

Hocalar günde 150 soru diyorlar 1 haftada 7 gün var 7*150 eder=1050 soru Öss de çıkacak 180 soru ben neden 1 yıl boyunca her gün 150 soru çözüyorum yahu? Direk denesem ya 500 soru mutlaka vardır bir yerlerde sınavda çıkan sorulara benzer bir soru ki zaten Öss hazırlık kitapları hep öss sınavlarından yararlanılarak hazırlanmıştır.Hazırlanmamışsa zaten gerek yoktur.Öss için o kitabı almaya.Hesabıma döneyim haftada 1050 soru şu an itibarı ile Öss ye tam 35 hafta var 35*1050=36750 soru yapar.180 soru için 36750 soru hadi 6750 tane geçtim 30.000 soru çözmek ne kadar mantıklı! Tamam yararını göreceğim ama amaç Öss kazanmaksa gerçekten mantıksız.

Bütün bu anlattıklarıma inat çalışacağım belkide bu son yazım nefsime hakim olabilirsem girmeyeceğim bir daha buraya Öss akşamı görüşmek üzere Hoşçakalın...İzmir de sonbahar bayağı güzelmiş.

Hiç yorum yok: